torsdag den 30. august 2012

The Assassin and the Empire - Sarah J. Maas

Titel: The Assassin and the Empire
Forfatter: Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #0.4
Forlag: Bloomsbury
Sider: 92
Sprog: Engelsk
Bedømmelse: 5/5


SPOILER ALERT

Læs først: The Assassin and the Pirate Lord, The Assassin and the Desert og The Assassin and the Underworld

Celaena Sardothien er snigmorderen, der har alt: sit eget sted, lækre Sams kærlighed og, som det bedste, frihed. Men alligevel vil hun ikke være rigtig fri før hun er langt væk fra sin gamle mester Arobynn Hamel; Celaena er nødt til at tage en sidste farlig opgave, der vil befri hende for evigt. Men at have alt, betyder at man kan miste alt...

Wow - Det er den følelse, den sidste novelle efterlod hos mig, da jeg var færdig med at læse den. Den er, som de tre andre, velskrevet og spændende! Celaena har ændret sig rigtig meget gennem de fire noveller; selvom hun stadig er arrogant og besværlig, har hun åbnet op og er blevet mere voksen i sin opførsel. Hendes følelser igennem bogen er nemme at forstå og selvom de til dels begrunder hendes valg, sad jeg stadig og rystede på hovedet af hende.

Noget af det jeg allerbedst kan lide ved Celaena er, at selvom hun er en dødsensfarlig snigmorder, går hun stadig op i ting som tøj, sko, smykker og bøger - ofte synes jeg, at kick-ass kvindelige hovedpersoner hader kjoler og fester. Jeg kan til gengæld ikke finde ud af, hvordan jeg har det med Arobynn. Jeg hader ham, men samtidig har jeg lidt ondt af ham og jeg elsker det psykiske mellem ham og Celaena.
Jeg kan ikke vente med at læse Throne of Glass!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar