onsdag den 25. april 2012

"Pragt" - Anna Godbersen

Titel: Pragt
Forfatter: Anna Godbersen
Serie: Luxe #4
Forlag: Carlsen
Sider: 412
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 4/5

SPOILER ALERT

Læs først: Luxe, Rygter og Jalousi




Fra bagsiden:
Nye begyndelser...
Rystende afsløringer...
Uventede slutninger...

Sommeren står for døren i New York, og Elizabeth er ved at finde sig til rette i fornuftsægteskabet med den ældre Snowden Cairns. Samtidig er hendes søster, Diana, taget på en dristig rejse til Havanna i håbet om at blive genforenet med sin elskede Henry Schoonmaker, som ligger i krig ud for Cubas kyst. Alting bliver vendt op og ned for de ombejlede søstre, da der dukker chokerende viden op om fortiden.
Carolina Broad, selskabslivets nyeste stjerne, har i al hemmelighed ventet længselsfuldt på sin udkårne, men bliver overhalet indenom af sin fortid. Pludselig står hun i en helt uventet situation, hvor det må briste og bære.
Den smukke, men magtbegærlige Penelope er langt fra tilfreds, selv om hun er gift med New Yorks mest eftertragtede gentleman, og kaster sig ud i nye eventyr i desperationen efter at blive beundret og begæret.
For mange unge piger er en plads i New Yorjs fineste kredse den ultimative drøm, mens andre oplever det som et bur. Men tiderne spår store store forandringer i New York, og alt tyder på, at en æra nærmer sig sin afslutning. For nogen er det en befrielse, for andre en trussel.

Jeg vil så gerne elske den her bog, for jeg elskede de tre andre. Men Diana er igen en forkælet, irriterende møgunge, der ikke aner, hvad hun vil og Penelope mener, hun er verdens centrum. Den eneste jeg faktisk bryder mig om, er Elizabeth. Hun redder til gengæld også mere eller mindre bogen, sammen med Carolina. Hendes historie har jeg ellers syntes var kedelig, men den er rigtig god i den her bog.

Desuden ender den ikke, som jeg gerne ville og det irreterede mig mere, end jeg lige regnede med :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar